Alle Artikels

Voorrang van rechts wegcode

Wettelijke bepaling voorrang van rechts Voorrang van rechts, wat zegt de wet? Art. 12.3.1 Wegcode (Wegverkeersreglement KB 1 december 1975) 12.3.1. Elke bestuurder moet voorrang

Wanneer vluchtmisdrijf

Vluchtmisdrijf en art. 33 Wegverkeerswet Er is volgens art. 33 van de Wegverkeerswet (gecoördineerd bij KB van 16 maart 1968) sprake van vluchtmisdrijf: 1. wanneer de bestuurder van

Straf vluchtmisdrijf

Vluchtmisdrijf wordt door de wetgever zwaar bestraft. Dat hoeft niet te verbazen, wie zich tracht te onttrekken aan vaststellingen van de politie moet daartoe ontraden

Huurschade bewijzen

Van enkele tot miljoenen euro’s huurschade Welke huur er ook afgesloten is, of dit nu woninghuur, handelshuur, … voor de verhuurder is het natuurlijk van

Centralisatie strafdossier Volkswagen

Centralisatie strafonderzoek Het strafonderzoek is nog lopende en werd gecentraliseerd in Brussel. Hierin zijn ook de klachten die door ons kantoor werden geformuleerd gebundeld. Van

De hardship clausule

Onvoorziene omstandigheden kunnen zich steeds voordoen. Vooral bij langdurige overeenkomsten bestaat er een verhoogd risico op een gewijzigde context. Deze situaties geven gebeurlijk aanleiding tot een contractueel onevenwicht, die de partijen niet beoogden. Vermits verbintenissen van langere duur, omwille van de aard van het voorwerp van de verbintenis of omdat men uiting wil geven aan een bepaald vertrouwen in de contractspartij, in vele gevallen noodzakelijk zijn, is het van belang eventuele contextuele wijzigingen in rekening te nemen.

In deze context moet men de hardship clausules zien. Deze clausules hebben als voornaamste doel contractueel dergelijke risico’s te dekken. Vooral in internationale relaties, waar logischerwijze externe invloeden een grotere rol spelen, bestaat een grote noodzaak dergelijke clausules te hanteren.

Art. 8.3 Wegcode toepassingsgevallen

Alle rijbewegingen uit kunnen voeren Art. 8.3. Wegcode Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid

Voorbeeld ingebrekestelling

Ingebrekestelling verzenden? Onder dit artikel vindt U een gratis voorbeeld ingebrekestelling. Wil U toch liever bijstand? Laat Uw ingebrekestelling dan opstellen door ervaren advocaten! Heeft