Artikels Zoeken

Opzeggen contract vastgoedmakelaar

Dit artikel bespreekt de opzeggingsmogelijkheden bij een vastgoedbemiddelingsovereenkomst. Neem bij twijfel, vooraleer U een opzegbrief verzendt, contact op met onze advocaten om de overeenkomst nakijken.

Bewijs van handelscontract

Een handelscontract wordt bewezen volgens de bijzondere bewijsregels van het handelsrecht. Het bewijs is vrij en wordt aan de beoordeling van de rechter overgelaten, tenzij

Exclusiviteitsclausule

Exclusiviteit en concurrentie Exclusiviteitsclausules zijn schering en inslag geworden. Door de verregaande juridisering proberen partijen bij de onderhandeling van een overeenkomst hun positie optimaal te benutten.

Gevolgen ontbinding overeenkomst

Wettelijke basis Art. 1184. In wederkerige contracten is de ontbindende voorwaarde altijd stilzwijgend begrepen, voor het geval dat een van beide partijen haar verbintenis niet

Wachttijd bij alcoholcontrole

De wachttijd bij een alcoholcontrole is een periode van 15 minuten waarin de bestuurder kan weigeren om een test te ondergaan. De wachttijd heeft bijvoorbeeld

Ontbinden van een vof

De ontbinding in het algemeen Een vennootschap is in se een contract tussen de vennoten, en net zoals elk ander contract kan dit ook ontbonden worden.

Voorrang tijdens manoeuvre

Hoe wordt de voorrang bij het uitvoeren van een manoeuvre geregeld? De wegcode voorziet in art. 12.4 Wegcode dat de bestuurder bij het uitvoeren van

Inzage strafdossier

Samenstellen van het strafdossier Het strafdossier wordt samengesteld in de loop van het onderzoek door het parket of onder leiding van een onderzoeksrechter. In dit